Na snazi novi pravilnik: Šta će biti s onima koji voze auto s automatskim mjenjačem

Pravilnik, koji je jučer stupio na snagu, donosi još nekoliko novina.

Ako se budete obučavali za vožnju i položili vozački ispit u vozilu s automatskim mjenjačem, za volan automobila s manuelnim mjenjačem nećete smjeti sjedati.

Policajcu će, kada vas zaustavi, lako biti da utvrdi vrstu mjenjača na automobilu u kojem ste prešli put od polaznika do vozača.


“Licu koje je osposobljavanje i ispit za vozača obavljalo na vozilu s automatskim mjenjačem se u vozačkoj dozvoli, u rubrici napomena, unosi izraz ‘automatski prenos’”, navedeno je u Pravilniku o vozačkoj dozvoli, koji je objavljen u “Službenom glasniku BiH”, prenose Nezavisne.

Pravilnik, koji je stupio na snagu, donosi još nekoliko novina. Na primjer, zakon je već propisao da vozaču B kategorije, koji taj status ima do dvije godine, četiri kaznena boda oduzimaju vozačku dozvolu, a pravilnik je sada propisao i proceduru za dobijanje nove.

“Takav vozač polagaće ispočetka, ali mu se priznaje ranija obuka”, pojašnjava izvor Nezavisnih.

Također, u novom Pravilniku o vozačkoj dozvoli postoji još jedna novina. Naime, vozač koji iz vjerskih razloga ili po narodnim običajima nosi šešir, kapu ili maramu, može se s njima fotografisati za vozačku dozvolu, ali samo na način da karakteristike lica od početka brade do vrha čela, kao i obje ivice lica, moraju biti jasno prikazani.

Iako pritisak na kvačilo i ručno mijenjanje brzina spada u radnje koje vozači rade više manje makinalno, automatski mjenjači nesumnjivo vožnju čine komotnijom. Lijeva noga odmara se jer papučice kvačila uopće nema, baš kao i desna ruka koja za ručicom mjenjača treba posegnuti samo prilikom kretanja i eventualno stajanja, pa vozač ne mora razmišljati o promjenama stupnjeva prijenosa. Povećava se i sigurnost jer umjesto da se vozač bavi promjenama brzina, može se koncentrirati na druge stvari, primjerice, na događanja u prometu. Najveće prednosti automatskih mjenjača izlaze na vidjelo i u gradskoj kreni-stani vožnji, kada je potrebno najčešće mijenjati brzine. Tada vozači automatika imaju pravu komociju jer ne moraju neprestano stiskati kvačilo i posezati za ručicom mjenjača već samo desnom nogom pritiskati papučice gasa i kočnice.