AS GROUP od lokalnog biznisa do top 5 kompanija u regionu
Tešanjska AS grupacija, koja je do prije desetak godina bila lokalna porodična firma, danas je najveća prehrambena industrija u BiH i na korak od ulaska u 5 najvećih u regionu
Ovaj put prevalili su zahvaljujući stalnim akvizicijama i velikim ulaganjima u preuzete kompanije.
Grupacija nije prezela od zalaganja imovine i uzimanja kredita, ali je svaku marku trošila namjenski – za razvoj proizvodnje i osvajanje novih tržišta, a u posljednje vrijeme sve više i za brendiranje.
Ova grupacija ne namjerava stati i nastavit će se razvijati krupnim koracima. Naime, Austrijska razvojna banka i AS Holding potpisali su u januaru ove godine ugovor o kreditnoj liniji od 10 miliona eura koji će omogućiti nove investicije i zapošljavanja. Ovim aranžmanom omogućen je dalji rast i razvoj proizvodnje.
– AS Holding je korak bliže cilju ulaska među pet najvećih prehrambenih industrija u regiji – kazao je tada Rusmir Hrvić, predsjednik Uprave AS Holdinga.
Kako je sve krenulo
Inače, prvu trgovinu otvorili su daleke 1988, a kompanija AS je osnovana 1996, nakon čega počinju i s proizvodnjom. Veliki uspon započeli su 2007. godine kada su preuzeli kompaniju Kent u Visokom. Riječ je o prvoj akviziciji u kojoj je jedan domaći proizvođač kupio stranu firmu. Akvizicija je okončana 22. jula 2007, i tada je to odjeknulo kao senzacija.
Kako smo ranije pisali, drugi ključni momenat dešava se tri godine kasnije, kada AS preuzima visočki Vispak, što je bila jedna od najznačajnijih akvizicija u sektoru proizvodnje hrane u Bosni i Hercegovini.
AS Group 2013. preuzima vodu Oaza, a potom slijedi prelomna godina, 2014., kada tešanjska firma preuzima sarajevske gigante Klas i Sprind, kao i Mlin i pekare Ljubače i time postaju jedan od lidera u proizvodnji hrane na domaćem tržištu.
Druga ključna godina je 2017, kada je preuzet krajiški gigant Agrokomerc, nakon čega su oživljeni brojni pogoni ovog preuzeća, jednog od najpoznatijih na prostoru bivše Jugoslavije.
Lansirali bosansku Nutellu
Da je preuzimanje Agrokomerca bio pun pogodak pokazalo se početkom ove godine, kada krem namaz Maza, koji je lansiran na tržište, pravi nevjerovatan uspjeh, i postaje prva prava konkurencija čuvenoj Nutelli.
Osim toga, AS je preuzeo Svjetlostkomerc, vodeći bh. maloprodajni lanac knjižara. Preuzet je kontrolni udio u Zeničkoj industriji mlijeka (ZIM), te većinski udio u Solani, koja je također regionalni lider u svojoj branši.
Osim toga, AS grupacija posjeduje još nekoliko manjih kompanija.
Nema sumnje da će se AS grupacija nastaviti širiti i da će BiH imati pravog regionalnog prehrambenog giganta, koji će biti motor razvoja ukupne ekonomije.
radiotesanj.ba/biznis.info